Cum distruge Facebook educația și folosește informațiile despre copii

31/03/2018 | de Emmett McGroarty si Jane Robbins

Dezvăluirile despre escrocheriile Facebook şi Cambridge Analytica au scos în evidență găurile imense în „securitatea datelor” de la Facebook. Informațiile personale ale aproximativ 50 de milioane de oameni au fost oferite (și deci nu furate) de Cambridge, o firmă de profile politice care a folosit informațiile pentru a crea portrete foarte detaliate ale votanților pentru campania lui Donald Trump din 2016. Indignarea nu a s-a potolit nici la aflarea veștii că stafful de campanie al lui Obama din 2012 a făcut exact acelaşi lucru.

Americanii par să înțeleagă, tardiv, că informațiile numeroase pe care le predau voluntar către Facebook și către alți giganți din industria IT pot fi folosite de oameni de care nu au auzit vreodată pentru scopuri pentru care nu și-au dat vreodată acordul. Poate această revelație va conduce la o alta. Şi anume, că odraslele lor, activ implicate la scoală în „învățare personalizată”, pot deveni în același fel victime.

Compania Facebook însăși este un jucător important în revoluția digitală din școlile moderne. Nu doar că multe scoli și districte folosesc Facebook pentru a comunica cu studenții și părinții, dar platforma de social media poate fi înglobată ca o componentă de bază a învățării personalizate (de fapt, învățare depersonalizată, din moment ce îi marginalizează pe profesori, în favoarea instrucției elevilor de către mașini).

După cum a relatat Education Week, presiunea imensă pentru educație digitală din partea dezvoltatorilor de materiale educaționale digitale şi a prietenilor lor din guvernul federal a avut drept consecință o avalanșă de lecții online, utilizând de multe ori Facebook ca platformă. Mai mult, elevii pot adesea să se logheze pe platforme ale altor dezvoltatori prin contul lor de Facebook. Astfel se creează legătura către Facebook, care poate fi exploatată de Cambridge Analytica sau alte companii cu agendă proprie.

Acesta este motivul tulburător pentru ca Facebook (și Google şi Twitter și alții) își oferă serviciile „gratis”. Doug Levin de la EdTech Strategies a avertizat: „experții în securitate digitală sunt de multă vreme îngrijorați cu privire la faptul că școlile îi împing pe părinți pe platforme ale unor terți care se bazează pe vânzarea de publicitate şi vânzarea datelor utilizatorilor.” Facebook și companiile specializate în educație digitală îl văd pe copilul vostru ca pe o unitate economică, nici mai mult, nici mai puțin, şi deprinderea unui conținut academic de pe platformele lor este complet secundară față de câți bani pot face din utilizarea datelor sale personale.

Levin a realizat, de asemenea, un raport care relevă că Facebook, Google și alții, au introdus ad trackers pe paginile online ale școlilor. Așadar, după cum a explicat Levin pentru Education Week, când un elev sau un părinte se loghează pe site, trackerul poate obține informații  despre „ceea ce utilizatorul este interesat, pe cine mai cunoaște, și chiar și unde se află.” Raportul său mai arată că politica de confidențialitate de pe paginile de web ale districtelor nu dezvăluie acest tip de folosire a informațiilor personale. „Nu este tocmai în regulă ca districtele școlare să folosească acest tip de instrumente pe siteurile lor”

Credeți?

La rândul său, tânărul miliardar Mark Zuckerberg s-a declarat șocat – șocat! – față de „abuzul de încredere” care a condus la scandalul Cambridge Analytica. A promis o serie de măsuri destinate a îmbunătăți cenzura acestor încălcări ale vieții private de către Facebook –  vreau să spun, a preveni în viitor astfel de încălcări. Dar niciuna dintre aceste măsuri nu va obstrucționa folosirea informațiilor despre copii în cadru educational, pentru beneficiul Facebook şi al corporațiilor partenere.

Facebook este mult prea băgată în această poveste pentru a mai da înapoi acum. De pildă, compania s-a alăturat Chan Zuckerberg Initiative pentru a dezvolta Summer Learning Platform destinată învățării depersonalizate. Leonie Haimson, de la Coaliţia Părinţilor pentru Protecţia Informaţiilor Elevilor a indexat nemulțumirile părinților față de Summit Public Schools, în special față de politicile lor de confidențialitate. Cu toate astea, platforma este folosită de peste 300 de scoli la nivel național. O mulțime de informații care pot fi vândute!

Facebook, de asemenea, are un parteneriat cu o agenție federală numită Digital Promise pentru a dezvolta un sistem de “micro-creditare” pentru studenții adulți (jos pălăria pentru munca lui Cheri Kiesecker). Instruindu-i pe studenți să obțină „etichete digitale” în diferite aspecte ale marketingului în social media,  Facebook nu doar că obține datele acestor studenți, dar antrenează un nou grup de oameni pentru spionaj online efectiv. Este o situație câștigătoare pentru companie, din toate punctele de vedere.

După cum a observat John Verdi, de la Future of Privacy Forum, „întregul ecosistem digital din sfera educației se bazează pe încredere.” Poate că părinții vor înceta să mai fie încrezători şi vor începe să ceară răspunsuri din partea platformelor online – nu doar Facebook – pe care copiii lor sunt obligați să le folosească la școală. Ce informații sunt colectate, cine are acces la ele și ce se întâmplă cu ele?

Dacă răspunsurile nu sunt satisfăcătoare, părinții ar trebui să ceară ca lecțiile să fie predate fără o tehnologie care permite o asemenea amenințare la adresa vieții private. Poate ar merge încercat cu un profesor şi o carte?

Traducere din engleză de la http://dailycaller.com/2018/03/28/facebook-education-data-mining-affects-children/

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *