Copiii nu au beneficii dacă intră mai devreme în sistemul de învățământ

19/01/2018

de Annie Holmquist

Toate argumentele puternice în favoarea educației publice înainte de cinci ani par să se prăbușească la fel ca un castel de nisip.

Unul din principalele argumente avansate de susținători este că ele vor asigura succesul școlar al elevilor în viitor. Dar un studiu realizat de Peabody Research Institute de la Vanderbilt University demonstrează că orice beneficii ar avea înrolarea înainte de cinci ani, ele dispar destul de repede. Cercetătorii de la Peabody au studiat copiii înscriși voluntar într-un program din Tennessee început în 2009 și adresat în special familiilor cu venituri mai reduse.

Concluziile studiului au fost următoarele:

  • Atât în sfera comportamentală cât și în cea intelectuală, cei care fuseseră înrolați erau mai bine pregătiți pentru grădiniță, decât cei care au stat acasă până atunci
  • La sfârșitul grădiniței, cei care au stat acasă i-au ajuns din urmă pe ceilalți, fără să mai existe nicio diferență între cele două grupuri, din punct de vedere al realizărilor școlare
  • La sfârșitul clasei întâi, cei care au fost înrolați în sistemul public de mici au rămas în urma celorlați într-un număr de măsurători non-cognitive/comportamentale
  • În clasa a doua și în clasa a treia elevii care au stat acasă aveau rezultate mai bune decât ceilalți, în special la matematică.

De multă vreme creșa și grădinița universale au fost trâmbițate ca panaceu pentru a reduce diferențele dintre copii și a-i așeza pe drumul spre succes.Dar din ce în ce mai multe studii arată că avantajele sunt minime, în cazul în care există.

Traducere din engleză de la http://www.intellectualtakeout.org/article/do-children-really-need-more-rigorous-pre-schools

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *