15 observații despre criză

21/04/2020    |   de Contra Mundum

 

  1. Minciuna are picioare scurte, chiar dacă este incontestabil că avem de-a face cu o viroză contagioasă cum sunt virozele, care provoacă și decese cum provoacă de obicei mai toate virozele. Însă povestea unui supervirus ucigaș care amenință planeta a început să scârțâie din toate încheieturile, iar autoritățile se încurcă în numărul de morți, pe care îi testează post mortem – dacă îi mai testează – în estimări apocaliptice care nu se confirmă și trebuie revizuite mereu din ce în mai în jos, în propria incompetență care a generat întreaga isterie și cel mai probabil, dacă e să ne luăm după episoadele Wuhan, Lombadia sau alte locuri, focarele de infecție. De pildă, președintele Federației Solidaritatea Sanitară din România a afirmat recent că în zona Clujului există un spital de boli infecțioase care preia bolnavi din cinci județe, dar care are în continuare locuri, în timp ce alte trei spitale stau în continuare goale. Același lucru se întâmplă cam peste tot în lume, în Germania, în New York, în Londra șamd.  China a „recunoscut” că de fapt au murit mai mulți oameni de Covid19 decât au admis în primă instanță, astfel că numărul deceselor a crescut dintr-odată la 4632 de persoane. Dar chiar și în aceste condiții, trebuie avut în vedere că 86% dintre infecțiile din China nu au fost documentate, iar un studiu științific publicat de Universtiatea din California în urmă cu cinci ani estima că  aproximativ 4.000 de persoane mor zilnic în China din cauza poluării (care la rândul ei agravează infecțiile respirtorii), adică aproape cât au murit în total  în decursul epidemiei de coronavirus.

Altfel, potrivit datelor obținute în țările care au făcut cele mai extinse studii și testări în privința fenomenului Covid-19, Islanda, Germania, Coreea de Sud, mortalitatea provocată de această infecție se situează undeva între 0,1% și 0,4%, adică este de 20 de ori mai mică decât în estimările Organizației Mondiale a Sănătății.

  1. Apărătorii libertății sunt puțini, din ce în ce mai puțini, dar nu e cazul să disperăm. Epidemia de isterie și frică animalică nu a făcut altceva decât să ne arate cum stăm de fapt. Pe de altă parte, pe lângă tot felul de demisii morale regretabile dar previzibile, am avut parte și de surprize plăcute, din partea unor oameni care și-au mărturisit deschis și poate chiar cu unele costuri credința în Hristos și în libertate.
  2. Umanismul ateu și libera cugetare nu sunt decât etichete la îndemână pentru a masca alergia, disprețul și în cele din urmă prigoana creștinilor.
  3. Cine ar s-ar fi gândit că apărătorii libertății și integrității noastre vor fi oamenii de știință germani?!
  4. ONG-urile și societatea civilă, cel puțin pe plan local, sunt un paravan pentru o agendă care nu are nimic de-a face cu libertățile și drepturile omului, ci mai degrabă cu încălcarea lor abuzivă. În toată cavalcada de suspendări și încălcări ale drepturilor și constituțiilor nu s-a auzit măcar o voce din partea celor care își arogă privilegiul de a reprezenta societatea civilă. Miriadele de organizații care luptă pentru libertatea de exprimare au tăcut cu înțeles când au dispărut siteuri, când au fost suspendate conturi și filme inconfortabile de pe youtube sau alte platforme digitale. Ba mai mult, pe plan internațional, deși au existat și proteste, în unele cazuri asociațiile pentru drepturi civile s-au făcut prigonitoare ale vocilor dizidente, cum a fost cazul omului de știință german Wolfgang Wodard, suspendat din boardul Transparency International.
  5. Intelectualii, în mare, nu au fost, nu sunt și nu vor fi niciodată favorabili libertății. În tot timpul carantinei numărul scriitorilor, dramaturgilor, poeților, eseiștilor, filosofilor care au protestat față de arestul la domiciliu se poate număra pe degete la nivelul întregului glob.
  6. Scientismul cel mai vulgar (de pildă, comunicatele Organizației Mondiale a Sănătății) reprezintă religia omului modern.
  7. Curajul contează și fiecare exemplu personal de virtute este poate la fe de contagios pe cât este și frica. De la primii doi oameni de știință germani care au denunțat frica isterică și reacția ieșită din fire a autorităților, numărul lor s-a înmulțit cu fiecare zi care trecea astfel încât astăzi povestea oficială este contestată de sute de savanți. Chiar și pe rețelele sociale, în pofida hoardelor de activiști roșii „stopcovid19”, gata să marteleze pe oricine nu aplaudă statulîncasă, numărul celor care se îndoiesc, pun întrebări și refuză să se plece a crescut vertiginos. Deși nu reprezintă nici pe departe o majoritate, pare limpede că balanța se înclină în favoarea lor, cu tot arsenalul represiv și cenzura puse în slujba narațiunii oficiale.
  8. Presa și-a dat întreaga aramă totalitară pe față, fiind un difuzor de comunicate oficiale, nechestionând niciun moment linia autorităților, vânând oamenii care încercau să-și ducă viața în continuare liniștiți, instigând în permanență la măsuri și mai dure și mai dictatoriale, refuzând cu încăpățânare să prezinte alte puncte de vedere. Diversitatea de opinii între televiziuni este doar o fațadă, în spatele căreia operează aceleași presupoziții, idei și reclame.
  9. Ierarhia BOR a mai ratat un moment important după episodul Referendumului, cel al vaccinelor, al Sinodului de la Creta, al interzicerii citirii moliftelor Sf. Vasile, al absenței slujbei Sinodiconului Ortodoxiei, al cenzurării cărților duhovnicești șamd.
  10. Media mainstream a fost forțată, într-un final, să țină cont de jurnalismul independent, acela cu adevărat independent – nu cel finanțat de bănci și corporații pentru a părea veritabil și autentic. Din acest motiv, știrile și interviurile publicate cu diverși dizidenți de la linia Organizației Mondiale a Sănătății au început să apară în toate publicațiile scorțoase la aproximativ o lună după ce apăruseră pe siteuri independente. Tezele care păreau radicale acum două săptâmini au devenit între timp o parte din înțelepciunea comună. Când citești într-o publicație românească la care scriu toți activiștii progresiști un interviu cu un medic legist german care subliniază apăsat rolul comorbidităților în decesele de Covid știi că nu mai e mult până să se fisureze complet edificiul exagerărilor.
  11. Toți aceia, cu excepții minore dar poate notabile, care au fost #rezist și care au „luptat pentru drepturi și libertate” au cerut acum în genunchi anularea libertăților și drepturilor, au aplaudat intervenția brutală a poliției și bineînțeles au fost la fel de rapizi și feroce în a sări la gâtul oricărei persoane care nu le împărtășea întru totul vederile.
  12. Nu e de ajuns că trebuie să fii chestionat de poliție la fiecare colț de stradă și intersecție, dar mai trebuie să vezi și să asculți peste tot vedete și alte chipuri asemănătoare care te îndeamnă bovin spre o acțiune pe care dacă nu o execuți riști amenda și pușcăria. Altădată se întreceau în a denunța încălcări ale drepturilor omului și abuzuri în țări de care nu auziseră și unde nu călcaseră vreodată și unde probabil nu se întâmpla nimic de felul acela, iar astăzi când o întreagă planetă este arestată la domiciliu ei nu fac altceva decât să recite aceeași placă din discografia oficială.
  13. Sofismul ”vieți contra economie” continuă să fie vânturat de inimile roz și candide. Asta deși oprirea economiei și carantina au costul lor în vieți omenești care poate fi comparat, dacă nu chiar depășește numărul morților din cauza coronavirusului. Sănătatatea psihică și fizică a oamenilor are de suferit din cauza statului în casă și a măsurilor impuse de autorități. În Canada, de pildă, 31 de bătrâni au murit într-un azil de bătrâni după ce îngrijitoarele au dat bir cu fugiții de frica virusului. Oamenii se sinucid din cauză că își pierd locurile de muncă. Cei care au alte boli decât coronavirus riscă și au toate șansele să moară din cauză că au fost scoși din spitale, că li se întârzie tratamentele etc. Numărul și starea lor nu sunt mediatizate deoarece acum suntem „în linia întâi”, „alături de eroii noștri” „în războiul contra coronavirusului”.
  14. Întoarcerea la normalitate, (nu la normalitatea aceea cu vaccin obligatoriu, certificate digitale și alte găselnițe din trusa OMS) nu se va putea realiza, dacă se va putea realiza, până când oamenii nu se vor orienta după alt azimut decât cel al consumerismului și al patimilor satisfăcute cât mai rapid și mai deplin. Frica animalică de moarte este tot o patimă și după cum ne asigură părintele Romanides este modalitatea prin care diavolul controlează lumea. „Cum ar fi arătat viețile noastre dacă am fi crezut pe deplin și cu toată forța că moartea a fost cucerită, dacă am fi fost complet eliberați de frica morții, dacă am trăi cu speranța lipsită de orice îndoială a Învierii? Atunci viețile noastre ar semăna din ce în ce mai mult cu viața lui Hristos!” (Peter Leithart).

Hristos a Înviat!

 

5 Comments

  1. UmbraSerii spune:

    Adevărat a Înviat !
    Sunt și eu adeptul logicii, al bunului simț și, desigur, al adevărului. Așadar rezonez cu articolul în cea mai mare parte.
    De asemenea sunt tentat la rândul meu să judec. Pentru că a analiza și a judeca sunt nuanțe mai diferite decât ar părea la prima vedere. Nu mi-e clar pentru prima, dar a doua sigur nu este o virtute creștină („nu judeca pentru a nu fi judecat …”).
    Unde vreau să ajung: dincolo de perfectibilitatea abordării celor 15 puncte, articolul ar merita promovat, dar eu nu o voi face din cauza punctului 10.
    Acolo este o judecată la adresa BOR, chiar dacă moderată ca ton, incorectă ca nuanță (cum de fapt incorectă procedural este orice judecată pe care nu o face un judecător, care să beneficieze atât de punctul de vedere al acuzării, cât și de acela al apărării).
    Este incorect, cred, sa proiectam asupra BOR neputința noastră, a creștinilor din societate, de a avea un cuvant de spus în „cetate”. Așteptăm de la BOR să facă tot ? Ei cu rugăciunea și tot ei și cu acțiunea ?
    Nu vreau sa ma lungesc, doar doua aspecte: ierarhia BOR este logic de presupus ca, intr-un stat capturat sub ochii noștri tot mai mult de alianța progresist-atee, are foarte puțin spațiu de manevră, iar acela pe care îl are pare mai degrabă o echilibristică pe o sârmă foarte subțire … Al doilea aspect: in chestiunile enumerate la punctul 10 BOR a dezamagit (daca si pentru cine a facut-o) mai putin decat si-ar dori poate unii. Luand ca exemplu cazul referendumului pentru familie, BOR a ramas practic singura pe baricade, componenta societatii civile crestine (cea care ar fi trebuit sa aiba rolul determinant într-un astfel de demers) fiind pulverizată în momentele cheie finale de orgolii personale la vârf și incompetență.
    Așteptam ce de la ierarhia BOR în aceste zile de arest la domiciliu al creștinilor ? (pentru că înțeleg că progresiștii se pot plimba nestingheriți, sub diverse pretexte, ca de exemplu să verifice bisericile …). Nu au fost luari de poziție explicite ale unor ierarhi ? Nu s-au încercat protocoale de eliberare condiționată ?
    Dar întreb: câți creștini au riscat amenda (pentru ei și pentru preot, pe care ulterior să-l ajute prin donații) și să meargă la Sfânta Liturghie, sau la Înviere ? Or fi fost și biserici cu porțile încuiate, dar acelea, dacă au existat, au fost mai degrabă excepția … Nu instig la nerespectarea ordonanțelor, chiar daca nu sunt de acord cu arestul la domiciliu selectiv impus de acestea, dar atrag iar atenția: ce nu avem noi curajul sa facem, nu cumva proiectăm asupra ierarhiei BOR, care iată, s-a văzut că nu se mai poate sprijini decât pe o minoritate cu adevărat creșin ortodoxă în țara numită România ?

    • Mihai spune:

      Sunt și eu de acord cu asta.

      Într-adevăr, ne-am obișnuit să stăm pe bară și să fim dezamăgiți de prestația ierarhiei, să ne dăm cu părerea, să huiduim la fiecare gafă. Nu ne punem întrebarea: ce-am fi noi în stare într-o situație similară?

      NU doresc în nici un caz să neg problemele reale din cadrul Bisericii noastre, nici să scuz ceea ce se întâmplă în anumite privințe; cu toate astea, ierarhia, până la urmă, este o reflecție fidelă a poporului.
      Care este prezența noastră în societate? Ce fel de mărturie suntem noi pentru ceilalți din jurul nostru?

      Și, așa cum ați spus mai sus, ce am făcut noi în aceste zile? În ce fel am contribuit noi?

      Din păcate, însă, trebuie să remarc că marea majoritate a creștinilor- de la noi și de prin afară- nu au înțeles deloc miza momentului. Mulți au luat-o pe panta ”e spre binele nostru”, ”lasă că ne rugăm de acasă” sau pe cea a îndreptățirilor ”avem ocazia să trăim ca pustnicii”, ”trăim ca anahoreții în chilia noastră din pustia orașului” și mai stiu eu ce.
      Puțini și-au pus problema că se crează un precedent foarte periculos. Astăzi statul ne interzice să ne rugăm în biserică și să participăm la viața liturgică din cauză de virus. Mâine te pomenești cu cine știe ce pretext precum vreo amenințare teroristă și astfel iar se interzic adunările ca nu cumva să fie ținte.
      Poimâine aflăm că dictatura sanitară impune împărtășania cu lingurițe de plastic și interdicția sărutării icoanelor.
      Iar răspoimâine aflăm că, pur și simplu, fie ne adaptăm cultul și doctrina la ”valorile liberal-democratice”, fie ni se interzice.

      Pot fi acuzat că inventez o pantă alunecoasă puțin plauzibilă, amestecând lucruri de natură diferită. Este adevărat acest lucru, dar odată ce am acceptat ca statul să se bage în viața noastră religoasă și să ne interzică prezența la biserică pentru un anumit motiv, unde anume trasăm limita?

      În final, trebuie să menționez și lucrurile bune: cunosc personal un preot care a încercat și reușit toată perioada să bage oameni pe sub și peste mână la slujbe, să dea nu știu câte legitimații de voluntar etc.
      Din partea ierarhiei, mi-a plăcut mult pastorala PS Macarie al Europei de Nord.
      Or mai fi fost și altele, dar eu nu știu. Cele mai multe mesaje au fost, din păcate, de acomodare, luând tot felul de pretexte din Scripturi sau din tradiție, fără legătură reală cu situația noastră.

    • NP spune:

      BOR a lăsat de izbeliște „minoritatea ortodoxă”, însușindu-și zidurile ridicate pe banii acelei „minorități ortodoxe” și distorsionând credința autentică pentru a fi pe placul puterii politice. Nu ne place ce vedem, nu?

      Îi felicit pentru articol pe cei de pe această platformă!

  2. Mugabe spune:

    Hai, lasa morga si recunoaste ca se fac si lucruri bune:

    16. Tedros ti-a trimis trusoul de Scufita Rosie:

    https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/oms-transsexualitatea-nu-mai-trebuie-considerata-o-tulburare-mentala-949956

    17. esti invitat sa te gatesti mintenas cu el, pentru hora distantarii sociale ca la Sibiu:

    https://www.youtube.com/watch?v=l7VLhXvNEos

    18. dupa care te jucam eu cu Adolf toate dansurile din folclorul popoarelor pe care nu le-au vazut nici Ceausestii:

    https://www.youtube.com/watch?v=xJACScmQ-Lw

    (si am avut grija sa rezerve din timp taraful si salile de bal, nu ca ditamai bisericile goale pe degeaba, care e clar ca ni le puteti ceda pentru sanatatea publica de Craciun, la schimb cu o conexiune 5G ca sa mai uite bunicuta de Ava Eftimie si sa auda mai bine ce canta corul in deplina siguranta, fiecare de sub plapuma de acasa:

    https://mariusmioc.wordpress.com/2020/04/02/klaus-iohannis-incearca-sa-obtina-consensul-lumii-medicale-cu-privire-la-grozavia-coronavirusului-cerind-bonus-salarial-pentru-medicii-care-se-ocupa-de-aceasta-problema/

    https://needtoknow.news/2020/04/people-who-question-crisis-stories-from-mainstream-media-visit-hospitals-and-find-empty-emergency-rooms)

    19. special pentru cosmopoliti si eruditi ca voi vine Boccaccio din Italia, sa va arate din bob in bob cum e jocul pe la ei:

    https://johnstrickland.org/2016/03/31/the-pessimistic-cultural-atmosphere-of-petrarchs-christendom/

    20. intre timp unchiul Bill din America are grija de bunicuta, sa nu o manance cumva lupul mare si rau cat corona din poveste:

    https://www.catholicstand.com/eugenics-in-america/

    https://www.youtube.com/watch?v=TZ1xDC3vI8E

    21. daca vrei Doamna o duce si pe la noi la biserica, sa vada adevarata ierarhie mai spre varf, sa se linisteasca din partea asta si sa-ti explice ca ramane cum am stabilit. Iar in drum ii lasa si pe copii la scoala, ca o redeschidem plina de bunatati pe care n-ai loc sa le mai numeri:

    https://www.crisismagazine.com/2013/the-ambitions-of-bill-and-melinda-gates-controlling-population-and-public-education

  3. Ortodox spune:

    Adevarat a inviat!
    @UmbraSerii
    Nici vorba, foarte real si punctul 10. Si as completa si cu o mare parte a clerului, nu este vorba doar de ierarhie. Tonul folosit este echilibrat si nepatimas, iar acesta este crudul si incomodul adevar !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *