În cazul în care doreați mai multe argumente pentru ideea că letura le face bine copiilor, un nou studiu publicat în revista medicală „Pediatrics” vine exact în această direcție.
Cercetarea, condusă de dr. John Hutton și o echipă din Ohio, „a folosit analize RMN pentru a măsura în timp real activitatea creierului la 19 copii, cu vârste între trei și cinci ani, în timp ce ascultau povești și alte sunete în afara discuțiilor obișnuite”.
Potrivit rezultatelor acestei cercetări, „cu cât copiii aud mai des povești acasă, cu atât au activitate cerebrală mai intensă în timp ce ascultă povești în laboratorul de analiză. Diferențe apar în acea regiune a creierului implicată în ceea ce se numește procesarea semantică – abilitatea de a extrage înțeles din cuvinte. S-a putut observa o actitivate foarte robustă în acele zone unde se formează imagini mentale din ceea ce s-a auzit.”
Asta ar trebui să fie o încurajare pentru toți părinții, dar mai ales pentru aceia a căror educație – sau mai bine zis absență a educației – îi împiedică să le ofere copiilor o educație acasă. Și chiar așa, părinții aflați într-o astfel de situație ar trebui să fie și mai dornici de a le citi copiilor lor, deoarece un astfel de obicei îi va ajuta să dobândească ceea ce au pierdut ei în educație lor, după dă mărturie acest citat din 1854, aparținând lui John Blake.
„Literatura în familie: este foarte important ca fiecare părinte, mai ales cei care stau la țară, să-și asume rolul de profesor… Chiar și cei needucați ar trebui să-și dea seama ce profesori excelenți pot să devine dacă adoptă metodele simple de educație; și ceea ce nu este mai puțin important, ei vor reuși să recupereze lipsurile din educația lor, învățând la fel de multe precum copiii lor. ”