Recent, o cercetare despre importanța temelor pentru acasă a făcut valuri. Pe scurt? Temele de acasă nu aduc niciun avantaj pentru copiii de școală primară.
O profesoară din Texas a luat în serios această cercetare. După cum notează USA Today, profesoara a hotărât că nu le va mai da nicio temă pentru acasă copiilor, cu excepția acelor teme care trebuiau terminate în clasă și nu fost îndeplinite.
Profesoara, însă, a cerut ca timpul eliberat de dispariția temelor să fie ocupat de părinți. „Vă rog să vă petreceți serile făcând lucruri care s-au dovedit folositoare pentru succesul elevilor. Mâncați cina ca o familie, citiți împreună, jucați-vă afară, trimiteți copilul devreme la culcare.”
Sfaturile profesoarei au creat vâlvă pe internet ceea ce arată cât de bizare – și apreciate – au fost.
Deși recomandările sale sunt rare, ele reprezintă unul dintre cele trei elemente pe care doctorul Leonard Sax crede că părinții le-au uitat, și anume, a te bucura de copii.
În cartea sa, „The Collapse of Parenting”, Sax notează că foarte mulți părinți sunt prinși cu verificatul emailurilor sau cu încercările de a se asigura că odrasla lor nu va pierde nicio oportunitate, încât ratează cea mai mare oportunitate dintre toate posibile: a petrece timp împreună.
„Bucurați-vă de timpul petrecut cu copiii. Asta înseamnă fără device-uri la masă. Când stați la masă împreună atenția trebuie îndreptată spre interacțiuni. Ascultați-vă copilul și vorbiți cu el”, spune Sax.
Cei care nu fac asta, spune Sax, transmit un „mesaj neintenționat…timpul fără griji petrecut împreună ca o familie este cea mai puțin importantă prioritate dintre toate.”
Familia modernă s-a prăbușit din ce în ce mai vertiginos. Sistemul de educație publică a intervenit și a devenit un „expert” care substituie părinții. Dar dacă haosul recent și rezultatele academice catastrofale ne spun ceva, este că nici această tactică nu dă rezultate.
Traducere din engleză de la http://www.intellectualtakeout.org/blog/teacher-forget-homework-spend-time-family