Cei trei stâlpi ai rezistenței

18/02/2021    |   de Joseph Pearce

Trăim vremuri tulburi și tulburătoare. Noul regim instalat la Casa Albă va face eforturi și mai mari pentru a răspândi infanticidul sistematic și își va continua războiul asupra familiei și religiei. Va avea drept partener activ și tiranic Big Tech, Big Media și alți monștri globaliști. În vremuri ca acestea este important să ai o poziție. În același timp este la fel de important să ai poziția care trebuie.

Există trei reguli de aur care trebuiesc urmate dacă este ca noi, în calitate de indivizi, să fim eficienți în a rezista acestei monstruozități plutocrato-democrate. Cele trei reguli se bazează pe cele două mari porunci ale lui Hristos: iubirea de Dumnezeu și de aproape. Orice rezistență care nu se bazează pe aceste două porunci nu doar că se va ofili dar va servi de minune dușmanului.

Prima dintre cele trei reguli de aur este de a ne încrede în Dumnezeu. Nu poate exista niciun fel de victorie fără El. În măsura în care Hristos este centrul vieților noastre, noi vom fi uneltele eficiente ale voii Sale. În măsura în care-L ignorăm, nu vom avea izbândă în lupta contra răului. Mai mult, vom deveni o parte a problemei și nu a soluției.

Concret, trebuie să ne apropiem de Hristos practicând mai asiduu religia noastră. Trebuie să mergem mai des la biserică alături de frații și surorile noastre și să ne facem timp în fiecare zi pentru a ne ruga în liniște, departe de mulțimile dezlănțuite și de malaxorul media. Rugăciunea este cea mai importantă armă a noastră  deoarece ne oferă o împăcare cu voința Domnului, ceea ce face din noi niște războinici puternici. Fără harul Său, ne-am preda disperării care reprezintă victoria finală a celui rău asupra noastră.

A doua regulă de aur este că nu trebuie să ne tulburăm cu privire la ce nu stă sub controlul nostru imediat. Hristos Însuși nu a reușit să facă guvernul din vremea sa să renunțe la practicile sale strâmbe. „Dacă M-au prigonit pe Mine, și pe voi vă vor prigoni” ne spune Hristos. De ce ar trebui atunci să ne fie frică de rău, chiar și când trecem prin această vale a culturii morți prin care trecem acum? „Dacă vă urăşte pe voi lumea, să ştiţi că pe Mine mai înainte decât pe voi M-a urât. Dacă aţi fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteţi din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăşte”, ne mai spune Hristos.

Dacă a doua regulă de aur se bazează pe porunca de a-L iubi pe Domnul nostru Dumnezeu mai presus de orice, cea de-a treia regulă își are rădăcinile în porunca juxtapusă și inseparabilă de a ne a iubi aproapele.  

În același capitol al Evangheliei lui Ioan din care sunt desprinse cuvintele lui Hristos de mai sus, El ne mai poruncește să ne jertfim pentru alții: „Aceasta este porunca Mea: să vă iubiţi unul pe altul, precum v-am iubit Eu. Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să şi-l pună pentru prietenii săi.”

Există, bineînțeles, multe feluri în care ne putem iubi aproapele, toate presupunând jertfirea de sine, însă este mai greu de sesizat la prima vedere impactul acestei porunci asupra datoriei noastre de a rezista răului, și mai ales a răului politic care pare să triumfe.

În termeni practici, a treia regulă de aur a rezistenței, înrădăcinată în iubirea de aproape, este de a înceta să ne mai comportăm egoist în lume. A înceta să mai facem asta înseamnă a începe să acționăm prin jertfire de sine. Fiecare ban pe care îl cheltuim în viața de zi cu zi înseamnă fie că rezistăm răului fie că ne predăm lui. Fiecare ban cheltuit reprezintă un vot cotidian care face din lume un loc mai bun sau mai rău. În aceste condiții, trebuie să renunțăm la obiceiul de a mai cumpăra cele mai ieftine lucruri din magazine și a începe să cumpărăm cele mai bune. „Cele mai bune” lucruri nu se referă la calitatea produselor în sine, ci la calitatea impactului pe care acestea îl au asupra culturii. Dacă ne costă mai mult să cumpărăm aceste produse „mai bune” atunci este și un act de dragoste și de milostenie. Dacă nu ne place ceea ce face sau spune Big Media, mutați-vă pe o alternativă mai puțin toxică. Dacă nu vă place cum cenzurează Big Tech dizidenții, decuplați-vă și găsiți alte mijloace de a vă face cunoscute opiniile alternative. Dacă nu vă place felul în care marile corporații urmăresc o agendă globalistă atunci încetați să le mai cumpărați produsele și cumpărați-le pe cele, de preferat, ale unor firme mai mici. Dacă ne dorim să vedem reînviate economiile locale începeți să cheltuiți bani în afacerile locale. Mâncați la un restaurant independent nu la unul de rețea. Dacă nu vă place ce face Partidul Comunist din China nu mai cumpărați produsele făcute în China.

Aceste acte de nevoință vor face din lume un loc mai bun. Fiecare dintre noi poate face acest lucru în fiecare zi pentru a rezista în fața alianței răului dintre plutocrați.

La final să amintim butada lui Oscar Wilde care spunea că un cinic este acela care cunoaște prețul oricărui lucru și valoarea niciunuia. A căuta cea mai ieftină variantă sau „promoția ideală”, o tulburare obsesivo-compulsivă a homo economicus, reprezintă un act de cinism. Iar cinismul este un păcat. Dacă ne uităm doar la prețul de pe etichetă și nu la valoarea produsului în termeni de influență asupra aproapelui nostru, vom face lumea un loc mai rău. Vom alege calea rezistenței minimale care duce la iad și la iad pe pământ.
Așadar, dragul meu cititor, aproapele meu și camaradul meu în război, nu trece de partea diavolului când îți folosești banii sau cardul. Alege înțelept și vino de partea rezistenței.

Joseph Pearce a prefațat la Editura Contra Mundum volumul „Dacă Dumnezeu nu ar exista” de G.K. Chesterton.

 

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *